geen grand canyon maar colca canyon!

10 september 2012 - Arica, Chili

Vanaf Arequipa gaan we de colca canyon in. Niet zo breed als de grand canyon maar wel vier keer dieper...dat belooft wat. Maar om daar te komen moeten we een busrit door de hooglanden maken. De hoogste pas was 4950 meter hoog. Hoofdpijn en duizelingen, maar een waanzinnig landschap. Een kopje coca thee zou moeten helpen....maar helaas. Vicunas, lama's en alpacas lopen er genoeg waarbij de alpacas (onze koeien) door dametjes in klederdracht worden meegenomen voor op de foto. We stoppen voor een lunch maar de meesten kunnen er niet echt van genieten...ja ja je moet er wat voor over hebben. Rene duikt meteen in bed als we aankomen in ons hotel op 3600 meter hoogte en ik na de hotspring Total loss :-] dit belooft wat...we hebben nu maar 1 nacht hoogte maar straks een hele week. De volgende ochtend vertrekken we vroeg en rijden we door een waanzinnig mooie canyon vol met oude inca terrassen tegen de berg aan. Het toppunt zijn de condors die rondzweven op de warme luchtstromen...ze lijken niet zo groot totdat ze boven de mensen langszweven. 2 a 3 meter spa breedte is normaal. Waanzinnig!!! Op de weg terug stoppen we weer op 4950 meter voor het uitzicht op de 6000 meter hoge vulkanen..ze lijken niet zo hoog meer ;-) elk stapje duizelt maar stiekem vind ik ons best stoer ha ha
Gisteren 600 kilometer woestijn en hoogvlakte overbrugt. Ongelooflijk mooi. Al die kleuren en glooiende heuvels metvulkanen en sneeuwtoppen op de achtergrond . De chileense grens waren we snel over en na een dagje Arica nu snel op weg want wederom gaan we een nachtje in de nachtbus doorbrengen.
ciao ciao astrid en rene

1. Mam:
    10 september 2012
    Nou, zo hoog ben ik nooit geweest. Dat moet wel waanzinnig mooi zijn! Jammer dat de enorme hoogte vervelende bijwerkingen heeft maar zo te lezen kun je er nog steeds van genieten. De afstanden liegen er niet om, wauw... Dat er zoveel mooie plekken hier op onze aardbol zijn, schitterend toch!
  2. Cindy Hendrikx:
    10 september 2012
    Heel veel water drinken en rustig doen, vooral langzaam eten. Ons heeft het veel geholpen. X