San Pedro de Atacama in Chili

11 september 2012 - San Pedro De Atacama, Chili

wat echt verbaast is dat ze hier overal wifi hebben! In het kleinste gehucht of meest simpele hotel en t is nog gratis ook. Gisteren in Arica was het hotel pre historie maar wifi was er. Vandaag in t mini gehucht San Pedro de Atacama zelfs wifi op t dorpsplein. Kunnen wij zuinige Hollanders nog wat van leren ;-) voor ons ideaal om het log te vullen en een fotootje van ons mobiel te plaatsen. Nu alleen nog de tijd want we maken zo veel mee.......:-)
Arica hebben we trouwens voordat we de nachtbus namen aardig bekeken. Het leukste was toch wel de haven waar alle pelikanen en zeeleeuwen smachtend wachten op een lekker vishapje van de visboeren. Alleen de snavel van een pelikaan kan aardig in de weg zitten. Een stiekemert was bij de visboer naar binnen geslopen, maar toen hij naar buiten wilde hobbelen knalde hij met kop en snavel overdwars tegen de paal aan...oeps
Chili zou moderner zijn dan Peru maar dit stadje doet nou niet echt modern aan. De mensen lijken soms stug maar een glimlach komt gelukkig ook snel. Zeker als een stel Hollanders met de kids op het plein mee gaan dansen op muziek van Michael Jackson :-D We hebben nog even langs het strand geslenterd en moet zeggen dat het weer tot nu toe heerlijk is. Veel zon ondanks dat t winter is. s' Nachts is het koud maar laag voor laag gaat overdag de kleding uit. Daarnaast flink smeren op deze hoogte.
De nachtbus van Arica was wederom aardig comfi behalve dan dat de weg een zandweg was ipv asfalt. Veel gehobbel en slaapgebrek. Om half 4 midden in de nacht vind de chileense politie t nodig om de hele bus leeg te laten halen en onze bagage door de scanstraat te gooien... standaard controle...hoe verzinnen ze t.
Aangekomen in San Pedro de Atacama zijn we aangenaam verrast. Een gehucht in the middle of nowhere maar met een backpackers sfeertje. Het hotel bestaat uit kleine huisjes en een zwembad. Heerlijk na zo'n lange rit. Springen er lekker in maar eh oh ja t is ijs maar dan ook ijskoud. 2 x heen en weer en dan ff bijkomen in de zon. De mensen hier moeten ons toch wel voor gek verklaren want t is tenslotte winter ha ha.
s'middags vertrekken we voor een tocht door de valley of death en zonsondergang bij de maanvallei. Waanzinnig mooi om tussen alle pieken van de death valley rond te lopen. We trekken de schoenen uit en hoppen via een zandduin naar beneden om verder tussen alle bijzondere bergspitsen door te lopen. Volgens sommigen lijken het dinosaurus ruggen tja lastig uit te leggen, dus we zullen de foto snel plaatsen. Daarna gaan we de zonsondergang bekijken vanaf een verdwaalde zandduin tussen alle rotsformaties in en kijken we hoe het landschap en de vulkanen langzaamaan verkleuren van geel, bruin, oranje naar rood ....totdat het tijd wordt om terug te gaan want dat wordt in t donker toch lastig klauteren.
Terug snel nog even pesos inwisselen voor Bolivianos want morgen vertrekken we met jeeps naar Bolivia voor een trektocht over de salar de uyuni. Een ruig gebied met een enorme zoutvlakte. En ja nu gaan we dan toch echt voor een lange tijd de hoogte in...maar volgens ons wordt dit echt waanzinnig mooi :-)
Ps we vertrekken nu en de liters water staan al klaar

1. Cindy Hendrikx:
    11 september 2012
    Hallo schatjes,
    Ik ben zo benieuwd wat jullie van de zoutvlakte in Bolivia vinden.
    Het lijkt mij zo ontzettend mooi. Maak maar veel foto's, dan weet ik of ik hier ook snel naar toe moet.
    xxx
  2. Mam:
    12 september 2012
    Wat een avonturen! Schitterend om zo de verschillende culturen met hun leuke en dwaze dingen (nachtcontrole!) mee te maken. En dan de natuur... ja daar is ons vlakke landje enigzins flets bij. Dus voorlopig maar lekker genieten. Liefs pap en mam
  3. Petra:
    14 september 2012
    Weer zo'n leuk reisverhaal om te lezen! Ik ga met een op zoek naar de nieuws te foto's. Geniet van de komende avonturen....wij lezen mee ; )
  4. Sandra en Bente:
    19 september 2012
    Lieve As, vriend Rene! Wat een super foto van jullie twee, in het echie zijn jullie net zo leuk! Ben inmiddels bijgekomen van de nachtelijke rit naar Schiphol (en Maikel nog niet, hihi). Maar wat een avonturen, zo'n andere wereld waar jullie in vertoeven. Niet moeilijk om het vakantiegevoel te krijgen, zo! Best een beetje boel jaloers, ondanks mijn schatten hier :). Blijf verhalen schrijven, foto's plaatsen dan genieten we veel kilometers bij elkaar vandaan, toch behoorlijk mee! Liefs, Sandra en kusjes voor tante astrid en omene van Bente. GROTE Groet van Roope en Maik vraagt zich af waar jullie je auto hebben neergezet?!!