de zandduinen van ica en de mysterieuze nazca lijnen

4 september 2012 - Nazca, Peru

Ola senors e senoritas!
na een lange lange reisdag zijn we aangekomen in peru :-) as we speak in de bikini aan t zwembad met erg vrolijke muziek uit de speakers, een ijskoud zwembad maar heerlijk op dit zuidelijke continent... Vrijdagnacht afgedropped op Schiphol door een supertaxi chauffeuse, superbedankt Sandra :-) en zaterdagnacht waren we om 2:30 in het hotel in lima. Na een pisco sour, lokale alcoholische lekkernij en kennismaking met de groep zijn we ons bed in gerold. Om half 5 lokale tijd ging de wekker weer. Joepie vakantie ha ha. Bagage weer ingepakt en door naar Ica. Langs de kustlijn met rechts de ruige zee en links de vele zand/steen bergen door naar eilanden met 1000den vogels,zeeleeuwen en pinguïns, waarvan zwermen vogels in lange rijen zich uitsloven door sneller te zijn dan onze speedboot. Door naar een ware oase bij ica, midden in de waanzinnig mooie woestijnduinen ligt een groene oase waar de lokalen afkoelen in het water en spelen in het zand. En de toeristen zich laten rondrijden in een buggy. Zodra de motor aangezet wordt en je de duinen inraced lijkt het alsof we in een monstertruck zitten en kunnen de hele wereld aan....totdat we aan de afgrond eh...rand van een woestijnduin staan en recht naar beneden stormen. Een paar gillende meiden en een grijns op het gezicht van de peruaanse driver...een uur lang. Waanzinnig en super mooi tussen al dat woestijnzand. Na onze 1ste echte reisdag komen we bij op ons bankje voor de hoekkamer. Yes we zijn op vakantie!!!:-) Vandaag konden we uitslapen en gingen we om 8 uur op weg naar Nazca. Heerlijke verse jus gedronken onderweg, de nazca lijnen bewonderd vanaf een toren en heerlijk ff relaxen.... Straks gaan we een lokale lekkernij met pollo eten :-D en ach ja No hablo espanol en hier zeggen ze no hablo English ... Ha ha een uitdaging :-D buonas noche astrid & rene