Thaise massage..................

13 november 2008 - Chiang Khong, Thailand

Toch blijft het wonderbaarlijk dat die kleine, tengere Thaise dames zo een ontzettend stevige massage kunnen geven. Vanavond zijn we een uur lang op een matrasje volledig gekneed, gemasseerd, gestrekt etc..... ontspannen en pijnlijk tegelijkertijd, maar door al die (westerse) stress zitten we toch aardig vast en dat voel je :-(

We hebben er nu 2 dagen Thailand opzitten en nu in Chiang Khong aan de Mekong rivier met een geweldig uitzicht op Laos aan de overkant. Genoten van een Pad Thai met als achtergrond muziek enkele karaokes. Wat is het toch met Aziaten en karaoke.... :-0

Morgen vertrekken we naar de grensposten (gaan pas om 08.00 open) en gaan we Laos in een week ontdekken.

Thailand was kort, maar het is wel een relaxed land. Lekker sfeertje, lekker weer, tropische beplanting en vriendelijke mensen. Gisteren hebben we een van de meest geeerde boedistische tempels van Thailand gezien boven op de berg. Een en al pracht en praal en veel Thaise 'toeristen' want het was een speciale feestdag. 's Avonds was het dan ook feest op straat met een grote parade en veel vuurwerk. Op deze dag laat iedereen een hele grote lampion (ong. 1 meter) hoog in de lucht stijgen dmv een klein vuurtje erin (een mini luchtballon). Als resultaat de hemel vol met verlichte lampionnetjes. Hiermee laten ze alle slechte dingen van het afgelopen jaar wegwaaien. Het ziet er geweldig uit en het idee erachter is toch ook schattig. Ook zetten ze miniatuur bootjes met kaarsjes op het water, die dan door de stroming meegenomen wordt. Helaas in ons kikkerlandje zou dit alles door alle regeltjes natuurlijk noooooit mogen. Jammer ;-)

Terug naar het hotel met de TucTuc; racen door de stad met z'n 3-en in een bankje gepropt en vasthouden in de bochten...... na zo'n lange dag vliegen, de nacht overgeslagen te hebben en rondhobbelen in Chiang Mai was dat toch best relaxed. Terug in het hotel bijna op een mega kakkerlak getrapt, maar ach mijn bedje roept.....

Vandaag gingen we dan met de busjes door naar Chiang Khong en hebben we tussen de rit door een Akha dorp bezocht (een van de 6 hill tribes hier, die in bamboe hutjes leven in de ....eh heuvels), de Golden Triangle bezocht waar je uitzicht hebt op Thailand, Laos en Myamar en het Opium museum bezocht.....tussendoor een korte stop bij een rijstveld, want waar komen nou die rijstkorrels vandaan ????

Nu relaxed achter de comp in een internet cafeetje, zo lekker warm douchen (hoop ik) en dan slapen, want een lichte jet lag voel ik nog wel. Hopelijk gaan ze niet te lang door met de karaoke ;-)

Morgen op naar Laos en da 2 dagen lang lekker op een boot de Mekong rivier af. Heb er zin in!

Het is wel super om jullie berichtjes te lezen! Oh zo ver, maar toch oh zo dichtbij......

p.s. mijn mams is ook op haar blog aan het typen, maar heeft het wat lastiger....de letters zijn een beetje van haar toetsenbord vervaagd, waardoor ze alleen nog maar de thaise letters ziet, maar dat is een en al sierlijke tekentjes :-)

1. Petra:
    13 november 2008
    Je had wat Opium mee kunnen nemen uit het museum had het vast gelukt met die karaoke. :-)
    Gr. Peet
  2. Cindy Reniers:
    17 november 2008
    He Astrid,

Dat klinkt allemaal heel goed! Als ik je verhaal zo lees, krijg ik spontaan ook weer zin om een verre reis te maken, maar dat zit er voorlopig even niet in met Isa. Ze doet het heel erg goed. Ze is een lief, vrolijk meisje. Al heeft ze nu haar eerste echte verkoudheid te pakken. Dat maakt haar op sommige momenten een beetje jengelig, maarja, wat wil je als je neus verstopt zit en je hoest je longen uit je lijf. Eigenlijk heel zielig! Nouja, daar komt ze ook wel weer overheen.
    Wij zijn dit jaar niet naar het buitenland geweest. Een weekje weg vlak voor ik moest bevallen en vorig weekend zijn we nog een weekendje met z'n drietjes weg geweest. Lekker in de bossen gewandeld en genoten van het (gelukkig!) lekkere herfstweer. Volgende zomer misschien naar Griekenland? Wie weet! We wachten even af hoe Isa zich ontwikkeld, en of ze tegen die tijd nog net zo makkelijk is als nu.

Nou meisie, geniet van je reis en tot snel!

Liefs, Cindy
  3. Jos coppens:
    18 november 2008
    Je bent echt aan het genieten hoor ik wel!
    Wat ik me afvraag, hoe zijn de hotels of hoe ze genoemd worden?
    Schoon? en de bedden, erg klein zeker?
    Benieuwd naar het vervolg!
    Jos